30 Eylül 2017 Cumartesi

Bu bir telefonumda ne var yazısıdır

Selaam!!

Bugünlerde telefonumla haddinden fazla ilgilendiğimden olacak ki birden aklıma blogum olduğu geldi. Evet, sanırım nerdeyse bir yıldır yazmadığım blogum. Yazmadığım gibi girip de "aa burda ne yazılmış, o ne yazmış, bu ne yapmış" diye bakmadığım blogum. Tekrardan selam!

Dediğim gibi bugünlerde biraz fazla ilgilendim telefonumla. Önce çok fazla gereksiz uygulama olduğunu fark ettim. Sonra bazılarını silerken üstüne bir o kadar daha uygulama indirdim. Sonra onları tekrar bir elemeden geçirdikten sonra, napıyorum ben, diye düşünüp bari bir işe yarayım dedim ve sizinle paylaşmayı düşündüm. Umarım beğendiğiniz uygulamalar olur.

Hadi başlayalımm.








Öncelikle ana sayfamda herkesin bildiği sosyal medya uygulamaları var. Ayrıca bahsedecek olursam Pinterest'i kullanmanızı kesinlikle öneririm. İlgi alanlarınıza göre panolar oluşturup, bir sürü fotoğraf bulabileceğiniz size çok fazla ilham verecek bir uygulama. Bu arada beni de buradan takip edebilirsiniz.














Önce dışarıda olan uygulamaları anlatıp daha sonra klasördekileri anlatacağım. Burada bahsetmem gereken uygulamalar ;

  • Bundle ve Flipboard : Haber ve dergi uygulamaları. Dünya'da neler olup bitmiş diye hemen bir göz atmak için ikisi de çok yararlı. Ama ben Bundle'ı bir tık daha fazla seviyorum galiba.
  • TV Time : Eğer çok fazla diziye başlayıp yarım bırakıyorsanız ve kaçıncı bölümde kaldığınızı unutuyorsanız tam size göre bir uygulama. Ayrıca başlamak istediğiniz dizileri kaydedip uygun zamanınızda buradan bakıp başlayabilirsiniz.
  • IMDb : İzlediğim filmleri unuttuğum için benim açımdan baya yararlı bir uygulama oluyor. Aynı zamanda izlemek istediğim filmleri kaydedip daha sonra buradan seçip izliyorum. 
  • Bright ToDo : Bildiğimiz ajanda aslında. Yıllık, haftalık ve günlük görevlerinizi yazıp kontrol edebiliyorsunuz. Rutinler oluşturabiliyorsunuz. Çok basit ve güzel bir uygulama.
  • Meditasyon : Evet meditasyon yapıyorum. Özellikle uyuyamadığım zamanlarda açıp 10 dakika bir nefes egzersizi yapmak çok işe yarıyor. Hatta bazen gün içinde, okuldan eve geldiğim zamanlarda da dinlenmek için yaptığım oluyor.
  • Question Diary : ;Her gün size yeni bir soru soruyor ve cevaplamanızı istiyor. Bu sorduğu soruyu bir yıl sonra size tekrar soracak ve cevabınızın değişip değişmediğini göreceksiniz. Ben bu uygulamayı çok önceden indirip çok sevmeme rağmen silmiştim aslında. Çünkü İngilizceydi ve sürekli çevirip yazmaya üşendim açıkçası. Ama Türkçe dil seçeneğinin geldiğini bugün öğrendim ve tekrar başladım. Harika olmuş bence.



  • Sworkit : Yoga, cardio ve esneme yapmak için size sizin belirlediğiniz zaman kadar sürecek bir program veriyor. 5 dakikada bile çok kolay bir şekilde spor yapabiliyorsunuz.
  • Pepapp : Kızlar için regl günlerini takip eden çok tatlı ve sizi düşünen bir uygulama diyebilirim.
  • Polyforge ve Alto's Adventure : Oyunlar. Aslında çok oyun oynayan biri değilim. Ama bunları asla bırakamıyorum. Polyforge'da değişik şekillerinin kenarlarını kaplamaya çalışıyorsunuz. Sanırım en iyi böyle anlatılabilirdi. Alto's Adventure ise kayak oyunu. Bunu kesinlikle indirmenizi tavsiye ederim. Takın kulaklığınızı ve o harika gerçekçi seslerle kayak yapın.
  • 1000Kitap : Okuduğunuz kitapları kaydedebildiğiniz, yeni kitaplar keşfedebildiğiniz güzel bir uygulama.
  • Şiir Defteri : Tabi ki bir şiir kitabı etkisi yaratmasa da şiir okumak için basit ve pratik bir uygulama.
  • Faladdin : Canım faladdin. Buradan da Türk kahvesi içtiğim zamanlar hayatımda neler olacak diye bakıyorum işte. Ay bir şey diyeceğim. Bence biliyor arada ya.
  • iastro : Buradan da aklıma geldiği zamanlar burcumun günlük yorumuna bakıyorum. Aslan burcuyum bu arada. 
  • Türk Telekom Online İşlem : Anladığınız üzere Turk Telekom'un mobil uygulaması
  • Maçkolik : Çok maçları takip eden biri değilim ama önemli maçları takip etmemi sağlıyor. Seviyorum bu uygulamayı da.


Eveet klasörler. Fotoğrafçılık uygulamalarından başlayacak olursak;


  • Snapseed ve VSCO : İkisini birlikte yazacağım çünkü bilmeyen yoktur diye düşünüyorum. Varsa da mutlaka indirmelisiniz. Her ikisinde de o kadar güzel efektler var ki fotoğraflarınızı anında profesyonelleştiriyor.
  • Facetune : Bunu da çoğu kişinin bildiğini düşünüyorum. Ama bilmeyen varsa aslında bir sürü farklı kullanım amacı olan bir uygulama. Ben daha çok o en uygunsuz zamanlarda çıkan sivilceleri yok etmek için kullanıyorum diyebilirim. 
  • Filterloop : İçerisinde çok fazla efekt olan bir uygulama ama açıkçası o açıdan pek gerekli bir uygulama değil bence. Ben tek bir özelliğini seviyorum ve onun için silmiyorum. Hani fotoğrafın yanlarından çıkan ışık filtreleri var ya, işte o konuda çok başarılı.
  • APRIL : Bir poster uygulaması aslında. Blog için gerçekten çok işime yarayan bir uygulama oldu. Blogun temasını değiştireceksem hemen bu uygulamayı açıyorum.
  • Boomerang ve Layout : İnstagram'ın kendi uygulamaları. Bunları da çoğu kişi biliyordur zaten. Boomerang hareketli fotoğraf çekmenizi sağlıyor. Layout ise bir kolaj uygulaması.
  • PicsArt : Bu uygulamayı da blog için kullanıyorum. Çok kolay bir şekilde, beğendiğiniz bir fotoğrafın istemediğiniz kısımlarını silerek kendi çıkartmalarınızı yapmanızı sağlıyor.

Müzik uygulamaları;

  • Spotify : Çok güzel çalma listeleri olan bir uygulama. Aynı zamanda kendi çalma listelerinizi de oluşturabiliyorsunuz. Ben spotify 'ın kendi listelerini de çok fazla beğenerek dinliyorum. Hala indirmeyen varsa hemen indirip dinlemeye başlamalısınız.
  • Musixmatch : Şarkı sözleri konusunda çok başarılı bir uygulama. Yabancı şarkıların sözlerini Türkçeye çok güzel bir şekilde çeviriyor. Aynı zamanda spotify hesabınıza bağlayıp otomatik olarak açılmasına izin verebilmeniz de güzel bir özellik.
  • Shazam : Hani bir şarkı duyarsınız da bu şarkının adı neydi, diye düşünürsünüz ve hatırlayamazsınız ya, işte size o şarkıyı anında bulan bir uygulama.
  • Timbre : Şarkıların bazı kısımlarını kesip zil sesi yapmak için kullanıyorum. Sanırım aynı şekilde videoları da kesmek için de işe yarıyor ama o amaçla hiç kullanmadım.
  • Sleep Orbit : İçerisinde, yağmur damlalarının sesinden kafede sohbet eden insanların sesine kadar birçok doğa sesi olan bir uygulama. Özellikle ders çalışırken sözlü müzik dinleyemediğim için çok işime yarayan bir uygulama.

Okul için yardımcı olmaya çalışan canım uygulamalarım;

  • Photomath : Matematik problemlerini çözen bir uygulama. Aslında denklem demek daha doğru sanırım. Soruyu kameraya gösteriyorsunuz ve anında çözüyor. Çok kullanmasam da bazen işime yarıyor.
  • e-Okul : Ben genelde devamsızlığıma bakmak için kullansam da notlara bakmak için de çok pratik bir uygulama.
  • Forest ve Tide : Kullanım amaçları aynı olsa da hangisini silip hangisini kullanacağıma karar veremediğim uygulamalar. Pomodoro tekniği için kullanıyorum. Pomodoro tekniği nedir, diye sorarsanız, 25 dakika sadece yaptığınız işe odaklanıyorsunuz ve 5 dakika mola veriyorsunuz. Bunu 4 seans yaptıktan sonra yarım saat mola verip tekrar başlayabilirsiniz. Ben ders çalışırken daha iyi odaklanmamı sağladığı için kullanıyorum ama dediğim gibi yaptığınız herhangi bir iş için de olabilir. İşte bu uygulamalar da bu seansları kolaylaştırıyor. Forest'ta süreyi başlattığınız andan itibaren bir ağaç tohumu ekiliyor ve eğer 25 dakika içerisinde başka bir uygulamaya girerseniz ağacınız çürüyor. Bu şekilde kendi tarlanızı yaratıp küçük bir oyuna dönüştürüyorsunuz. Tide ise bir bakıma alarm gibi süreyi ayarlıyorsunuz ve size ne zaman mola verip ne zaman başlamanız gerektiğini haber veriyor.
  • Sınav Koçu : Üniversite sınavına hazırlandığım için bu uygulama da baya işime yarıyor. Buradan bitirdiğim konuları işaretleyip hangi konuların kaldığını görebiliyorum. Aynı zamanda da üniversitelerin sıralamalarına bakıyorum.

Dil öğrenmek için kullandığım uygulamalar;


  • Google Translate,Tureng ve UrbanDictionary : Aslında üçü de sözlük. Tureng ingilizce sözlük olarak çok başarılı. Google translate de son güncellemesinden sonra baya başarılı bir uygulama oldu. UrbanDictionary ise gündelik dil sözlüğü diyebilirim. İngilizce konuşulan gündelik dili çeviriyor.
  • Duolingo, busuu ve Memrise : Dil öğrenme uygulamaları. Sıfırdan başlasanız dahi çok başarılı uygulamalar bence.
  • Beelinguapp : İçerisinde kitaplar var ve bu kitapları istediğiniz dillerde indirebiliyorsunuz. Hem yabancı dilini hem de Türkçesini vererek dil öğrenmenize çok yardımcı oluyor.
  • TED : TED konuşmaları gerçekten dinlenilmesi gereken ve bize hayata dair çok şey öğreten konuşmalar Aynı zamanda, yabancı dillerdeki konuşmalarda Türkçe altyazı seçeneğiyle dil öğrenmeye de yardımcı oluyor.
  • English Central : Size önce İngilizce kısa videolar izletip daha sonra bu videoyla ilgili küçük bir test yapan uygulama.

Yemek yemek ve gezmek sanırım yapılabilecek en güzel şeyler. Bunları yapabilmeyi kolaylaştıran uygulamalar;

  • Yemeksepeti : Yemek siparişi vermek için kullanıyorum.
  • Yemek Tarifleri : İçerisinde çok güzel tarifler olan bir uygulama. Ben yemek değil de tatlı veya kek tarifleri için kullanıyorum bu uygulamayı. 
  • Zomato : Yakınınızda bulunan restoranlar hakkında bilgiler veren ve ziyaretçilerin koyduğu fotoğraflarla da restoranı önceden tanımanızı sağlayan bir uygulama.
  • AroundMe : Yakınınzda bulunan otel,kafe,market,hastane gibi ihtiyacınız olabilecek yerleri gösteren bir uygulama.
  • Trafi : Bulunduğunuz noktadan başka bir adrese en uygun hangi yolla,nasıl, kaç dakikada gidebileceğinizi gösteren çok yararlı bir uygulama. 
  • been : Dünya'yı gezmeyi sevenler için yapılmış bir uygulama. Gittiğiniz yerleri Dünya haritasında işaretliyorsunuz ve size Dünya'nın yüzde kaçını gezdiğinizi gösteriyor. Ayrıca gezdikçe haritanız renkleniyor.
  • Piri : Çok iyi rehberlerin anlatımıyla sanal turlar yapmanızı sağlıyor.

Olmazsa olmaz alışveriş uygulamaları;

  • Pull&Bear, H&M, Stradivarius, Bershka, Oxxo : Alışveriş için kullanıyorum. Alışveriş yapmasam bile açıp ne var ne yok diye bakmak çok hoşuma gidiyor açıkçası.
  • Dolap : İkinci el bir alışveriş uygulaması. Orijinal ürünleri bile etiketli ve kullanılmamış bir şekilde daha uygun fiyata satın alabileceğiniz güvenilir bir uygulama.
  • Picodi : Alışveriş siteleri için indirim kodları veren ve bu indirimlerden yararlanmanızı sağlayan bir uygulama.
  • Artıway : Alışveriş yapacağınız siteye bu uygulama üzerinden girip alışveriş yaptığınızda belli oranlarda size para iadesi yapan çok avantajlı bir uygulama.

İşte bu kadaar! Benim için de sizin için de biraz fazla uzun bir yazı oldu galiba ama yazmayı özlemişim doğrusu. 
Şimdilik benden bu kadar. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Görüşmek üzereee!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder